مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا منجر به اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شده که ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان با این امر مقابله می کند.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 09 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مجید یزدانپناه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: امروز آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان است، در سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا دانش آموزان خواسته و ناخواسته در منزل بودند که منجر به بی تحرکی و چاقی شد متاسفانه در طول 2 سال گذشته بر اساس برنامه ریزی آموزش و پرورش مشخص شد تعداد زیادی از دانش آموزان دچار چاقی شدند و برنامه ای برای کنترل وزن آن ها ایجاد و سواد حرکتی مورد توجه قرار گرفت.

پروین معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه در این خصوص یادآور شد: ما دارای انواع سواد هستیم یکی از وظیفه های مهم در آموزش و پرورش سواد حرکتی است که منظور از آن توانایی تغییر در بدن است، سواد حرکتی دارای مولفه های جسمانی، شناختی، روانشناختی و اجتماعی دارد، اگر دانش آموز سواد حرکتی داشته باشد منجر به زندگی فعال می شود.

وی افزود: نمودار تشکیلاتی این طرح در سطح وزارت خانه و در استان شورای آموزش و پرورش در راس آن استاندار و در شهرستان ها با شورای شهرستان و در راس آن فرماندار و .. است، 30 درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی شهر است که در شهر کرمانشاه و شهر کرمانشاه این طرح انجام می شود و برخوردار این طرح منجر به ارتقا سطح سواد حرکتی است و افتتاحیه پروژه در هفته معلم در اردیبهشت ماه آغاز می شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: اقدامات ما در سطح استان، شامل بررسی طرح در مدارس و تشکیل وبینار کشوری و اطلاع رسانی بر اساس بروشور و دوره ضمن خدمت برای 2 هزار و 18 معلم ورزش انجام شده، حدود 53 هزار نفر از دانش آموزان شهری (دبستان) را درگیر این طرح کردیم و به صورت پایلوت مورد توجه است.

وی گفت: سال گذشته طرحی با عنوان کوچ برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرا شد و بر اساس این طرح بالغ بر 31 درصد از دانش آموزان ما اضافه وزن و چاقی دارند، پیش از شیوع کرونا بسیار کمتر بود و اضافه وزن و چاقی حدود 20 درصد بود و علت آن کم تحرکی و خانه نشینی است و سواد حرکتی هم بین دانش آموزان نیست و حتی پسران بیش از دختران دچار چاقی هستند، نکته مهم در وزارت آموزش و پرورش طرحی با عنوان آزادسازی مجموعه های ورزشی است، الزامات برای این طرح این است که بالغ بر 110 مجموعه ورزشی را بر اساس این طرح در اختیار خانواده ها و دانش آموزان در روزهای پنج شنبه و جمعه قرار دهیم که فردا افتتاحیه این طرح است.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از استاندار کرمانشاه درخواست کرد که مجموعه های ورزشی در اختیار علوم پزشکی را در اختیار دانش آموزان و خانواده های آن ها برای اجرای این طرح قرار گیرد.

وی گفت: در استان کرمانشاه سرانه فضای آموزش به 36 رسیده است، در حوزه متوسطه در اتان در چند سال گذشته در رشته ریاضی عملکرد خوبی نداشتیم و اکنون 10 درصد دانش آموزان ما به ریاضی گرایش یافتند، نگرانی دیگر گرایش به سمت علوم تجربی است و 57 درصد دانش آموزان در سال 96 به علوم تجربی گرایش داشتند و اکنون به زیر 42 درصد رسیدیم، در ساماندهی نیروی انسانی سه سال پی در پی آموزش و پرورش به عنوان رتبه نخست و در شفافیت مالی نیز رتبه نخست کسب کردیم.

يزدان‌پناه یادآور شد: در حوزه نوسازی مدارس با تلاش مجموعه عوامل استان نوسازی مدارس را به عدد حوزه یک کلاس در آموزش و پرورش رسیدیم و 1400 کلاس درس ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار